logotype
Bine ati venit la Liceul Teoretic "Dunarea" Galati !
image1 image2 image3 image3

Concurs Național „Universul cunoașterii prin lectură”

CONCURSUL NAȚIONAL PENTRU ELEVII DIN MEDIUL RURAL 

„UNIVERSUL CUNOAȘTERII PRIN LECTURĂ”

 ⇒se va desfășura la Liceul Teoretic „Dunărea” din Galați, în data de 10 mai 2025, începând cu ora 1000.

⇒Accesul concurenților în săli este permis pe baza carnetului de elev cu fotografie, vizat pentru anul școlar în curs/actului de identitate, în intervalul orar 9.00 – 9.30.

⇒Se interzice concurenților să pătrundă în sală cu orice fel de surse de informare, de calcul sau de comunicare, indiferent de suportul letric, electronic/digital al acestora.

⇒Telefoanele mobile se vor depune, închise, în spațiul desemnat de către asistenți.

⇒În cazul în care membrii comisiei de evaluare vor constata fără echivoc colaborarea între doi sau mai mulți participanți în vederea rezolvării subiectelor, aceștia vor fi descalificați.

⇒ Repartizare candidați în sălile de concurs

Regulament concurs 2025

Criterii de departajare

Subiecte și bareme

Rezultate initiale 10 mai 2025 actualizat, ora 19

Anunț contestații

Eventualele contestații pentru CONCURSUL  NAȚIONAL  PENTRU ELEVII DIN MEDIUL RURAL „UNIVERSUL CUNOAȘTERII PRIN LECTURĂ” - etapa județeană se pot depune luni, 12.05.2025, în intervalul 9.00 – 13.00, la secretariatul Liceului Teoretic „Dunărea” din Galați.

Cerere contestație

Rezultate contestații 12.05.2025, ora 17

⇒ Rezultate finale

◊ Clasa a V-a ◊ Clasa a VI-a ◊ Clasa a VII-a ◊ Clasa a VIII-a

Săptămâna Verde

   
 

„Săptămâna verde” 22 - 26 aprilie 2024

⇒ Programul „Săptămâna verde” este proiectat de cadrele didactice având una sau mai multe dintre următoarele caracteristici:

a) sunt inter- și transdisciplinare;
b) implică antepreșcolarii/preșcolarii/elevii în explorarea/ investigarea mediului natural;
c) presupun colaborarea dintre antepreșcolari/preșcolari/ elevi și familiile lor;
d) contribuie la rezolvarea unor probleme locale de mediu și la informarea/sensibilizarea membrilor comunității locale privind schimbările climatice și protecția mediului;
e) sunt desfășurate în parteneriat cu alte unități de învățământ, instituții, organizații nonguvernamentale și/sau operatori economici;
f) sunt inovatoare și/sau relevante pentru contextul în care sunt derulate;
g) sunt bazate pe constatările unor cercetări și pe bune practici recente din domeniul educației privind schimbările climatice și de mediu.”

 

⇒Activitățile care se pot organiza în „Săptămâna verde” sunt următoarele: „lecții în natură, dezbateri, jocuri de rol, fotografie vorbită, exerciții de construcție participativă a unor scenarii de viitor, vizionări de documentare, experimente, biblioteci vii, teatru forum, teatru legislativ, proiecte de servicii în folosul comunității, voluntariat, expediții și excursii în parcuri naturale și arii protejate, fără a se limita la acestea.”

Amintim că nu se vor organiza cursuri după orarul obișnuit al unităților de învățământ, ci va fi un program special, în fiecare dintre cele 5 zile.

„Orarul Programului „Săptămâna verde” și repartizarea elevilor pe activități sunt afișate în unitatea de învățământ și comunicate elevilor și părinților/reprezentaților legali cu cel puțin o săptămână înainte de perioada pentru care s-a planificat desfășurarea programului”, potrivit art. 18 alin.(7).

⇒ Diseminarea activităților vor fi publicate pe pagina de facebook a liceului.

⇒ Graficul de desfășurare al activităților îl găsiți aici.

 

 

 

 

 

 

DUNAREA-EPROF

Ministerul Educației, în calitate de beneficiar, implementează, în parteneriat, proiectul necompetitiv sistemic POCU/904/6/25, cod SMIS 146587 – Profesionalizarea carierei didactice – PROF. Liceul Teoretic Dunărea  contribuie la rezultatul proiectului în calitate de Bază de Practică Pedagogică (BPP) în care se organizează stagiile practice pedagogice – atât la nivelul formării inițiale cât și la nivelul formării continue – lecții demonstrative, evaluări practice ale competenței didactice (diverse tipuri de inspecție școlară), cercuri pedagogice, studii privind calitatea predării/învățării/evaluării, în sistem blended learning și online etc. 

 

Obiectivul general al proiectului

Asigurarea mentoratului profesional pe durata întregii cariere didactice, în sistemul de învățământ preuniversitar, prin crearea unui sistem național coerent și fiabil de formare profesională și de dezvoltare a competenței didactice, ca formare psihopedagogică, necesare ocupării și exercitării unei funcții didactice precum și obținerii performanței pedagogice în învățământul preuniversitar din România, în activitatea de predare/formare și în activitatea de management educațional, în contextul procesului global de digitalizare a sistemelor de educație.

Obiectivele specifice ale proiectului

OS1: Crearea cadrului instituțional național pentru mentoratul carierei didactice preuniversitare, până în anul 2023, prin înființarea instituției mentoratului carierei didactice, structurată ca rețea, cuprinzând:

·        100 de Baze de Practică Pedagogică/BPP (data adăugării: 03.09.2022)

·        11 Centre de Tutorat Didactic (CTD), necesare formării și dezvoltării competenței didactice pe durata întregii cariere didactice

·        4 Centre de Formare pentru Cariera Didactică (CFCD) – instituții de învățământ superior cu atribuții de formare continuă și care își desfășoară activitatea sub coordonarea Centrului Național de Mentorat al Carierei Didactice (CNMCD)

OS2: Elaborarea/revizuirea/dezvoltarea și operaționalizarea, până în anul 2023, a trei oferte educaționale pentru elevi și a unor resurse didactice, inclusiv pentru învățarea în sistem blended learning/online și a 7 standarde didactice pentru cadrele didactice, pe baza cărora se realizează formarea și dezvoltarea/ evaluarea/echivalarea și validarea competenței didactice, obținută atât prin trasee clasice de evoluție în carieră, cât și prin rute/contexte alternative.

OS3: Formarea continuă și perfecționarea profesională, până în anul 2023, a 28.000 cadre didactice din învățământul preuniversitar, în scopul dezvoltării profesionale și al evoluției în carieră, pentru asigurarea continuității pedagogice în predare-învățare-evaluare, cu accent pe componenta didactică practică (predarea la clasă) a formării, în contextul mentoratului de carieră didactică și în domenii precum: noile educații, incluziune, curriculum, evaluare, Teleșcoală, combaterea bullyingului, transdisciplinaritate – inclusiv în vederea completării perfecționării continue a personalului didactic, în contextul global al digitalizării sistemelor de educație și în contexte specifice/nespecifice privind activitatea cu elevi aparținând grupurilor vulnerabile, inclusiv copii aparținând minorității roma, copii cu cerințe educaționale speciale (CES) sau copii aflate în situații de risc medical-școlarizați în spital, copii din comunitățile dezavantajate socio-economic.

Mai multe detalii găsiți pe pagina dedicată proiectului Profesionalizarea carierei didactice – PROF - www.eprof.ro

Revista Impuls++

Revista IMPULS++

Nr. 1 Nr. 2Nr. 3 Nr. 4

Login Form

2025  Liceul Teoretic "Dunarea" Galati   globbers joomla templates